GOD IS REAL 2

HUMAN TENDENCY TO WORSHIP SOMEONE PROVES GOD IS REAL

– This character is a big difference from animals. It only exist in humans and still there even human life has been changed many time according to social factors and ideologies.

– Although science supposes that human is a product of evolution, but the tendency to worship someone in human’s heart cannot come from apes or any kind of animals.

– When we look at animals, none of them has that characteristic, even the ones who have been existed long before humans came into the world, like crocodiles and whales. Gorillas, monkeys also don’t have that characteristic although they are close relatives to apes, especially the apes that walked upright.

(more at HUMAN ORIGIN ACCORDING TO THE BIBLE)

– Nowadays even as many people embrace socialism and believe there is no other life after death, they still have the tendency to worship someone, either their political leaders, or idols from sports and entertainment industry.

– That trait continues in human life all the time although many people don’t recognize it or just ignore it. Surprisingly although many animal species have been existed for million of years they still don’t develop it.

PHỤC TRUYỀN 4: 19 – Lại, e khi ngươi ngước mắt lên trời thấy mặt trời, mặt trăng, các ngôi sao, tức là toàn cả thiên binh, thì ngươi bị quyến dụ quì xuống trước các vì đó, và thờ lạy các tinh tú nầy mà Giê-hô-va Đức Chúa Trời ngươi đã chia phân cho muôn dân dưới trời chăng.

PHỤC TRUYỀN 29: 26 – Ấy vì họ đi hầu việc và thờ lạy các thần mà mình chưa hề biết, và Ngài không phân phát cho.

1CÁC VUA 11: 33 – Ấy, bởi vì chúng nó đã từ bỏ ta, đi thờ lạy Át-tạ-tê, nữ thần của dân Si-đôn, Kê-mốt, thần xứ Mô-áp, và Minh-côm, thần của dân Am-môn. Chúng nó không đi theo các đường lối ta, đặng làm điều ngay thẳng tại trước mặt ta, và cũng chẳng giữ luật lệ và điều răn ta, y như Đa-vít, cha của Sa-lô-môn, đã làm.

1CÁC VUA 16: 31 – Vả, người lấy sự bắt chước theo tội lỗi của Giê-rô-bô-am, con trai Nê-bát, làm nhỏ mọn, nên người đi lấy Giê-sa-bên, con gái Ết-ba-anh, vua dân Si-đôn, mà làm vợ; người cũng đi hầu việc Ba-anh và thờ lạy nó.

2CÁC VUA 5: 18 – Song, nguyện Đức Giê-hô-va tha thứ cho kẻ tôi tớ ông điều nầy: Mỗi khi chủ tôi vào trong đền thờ Rim-môn đặng thờ lạy, thì chống trên cánh tay tôi, nên tôi cũng phải quì lạy trong đền thờ Rim-môn. Vậy, khi tôi quì lạy trong đền thờ Rim-môn, nguyện Đức Giê-hô-va tha thứ điều đó cho kẻ tôi tớ ông.

2CÁC VUA 19: 37 – Một ngày kia, người thờ lạy tại trong chùa Nít-róc, thần của mình, thì A-tra-mê-léc và Sa-rết-se giết người bằng gươm; đoạn chúng nó trốn trong xứ A-ra-rát. Ê-sạt-ha-đôn, con trai người, kế vị người.

KHẢI HUYỀN 9: 20 – Còn những người sót lại, chưa bị các tai nạn đó giết đi, vẫn không ăn năn những công việc bởi tay chúng nó làm cứ thờ lạy ma quỉ cùng thần tượng bằng vàng, bạc, đồng, đá và gỗ, là những tượng không thấy, không nghe, không đi được.

THE BIBLE PROVES THAT GOD IS REAL

– The Bible is a magnificent book and its content proves that God is real because there is no way human mind can write something like that. Some knowledge and facts in the Bible has been recorded before the advance of societies and science.

(will be continued)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *